A Ford 2 milliárd dolláros befektetéssel elektromos autókat gyártó európai központtá alakítja át kölni gyárát, ahol korábban olyan modellek készültek, mint a Taunus, a Capri vagy a Fiesta.
A teljesen elektromos Explorer SUV gyártása még idén megkezdődik az átalakított németországi gyárban, az új modell kiszállításai 2024 elején indulnak majd.
Ez az üzem lesz az első a vállalat globális termelési hálózatában, mely szén-dioxid-semleges lesz annak köszönhetően, hogy a Ford helyi energiacégekkel kötött megállapodásokat a megújuló villamos energia és a biometángáz szállítására, míg a hőt egy közeli hulladékégetőből származó gőz formájában biztosítják. A kölni üzem évi 250.000 elektromos autó legyártására lesz alkalmas.
Az Explorer maga is új korszakot nyit a vállalat történetében, az elektromos modell ugyanis a Volkswagen-csoport MEB platformjára épül, és olyan - ugyanezen platformon alapuló - modellek ellen fog versenyezni, mint például a VW ID4 vagy a hamarosan megjelenő Cupra Tavascan.
Az Explorert később egy úgynevezett sportos crossover modell is követi majd ugyanezen a VW által szállított EV platformon, de ennek bemutatójáról egyelőre nincsenek információk.
A kölni üzemben jelenleg a Fiesta kisautót készítik, a gyártás a jövő hónapban fejeződik be. A Fiesta 1976-ban debütált, és számos sikeres szériát élt meg, de a szigorodó kibocsátási normák magas költségszintje a drágább, magasabb profithányaddal eladható járművek gyártása felé tereli az autóipart - ennek a folyamatnak az egyik áldozata a Fiesta is. A Fiesta megszüntetésével a Ford egyben ki is vonul a kisautók európai szegmenséből.