Harmadik modellgenerációjában az új BMW X1 markánsabb formatervvel, fejlettebb digitalizációval - és az iX1 formájában most először teljesen elektromos meghajtással - lesz elérhető.
A 2022 októberében történő bevezetéskor kezdetben két benzin- és két dízelmotor közül lehet majd választani az X1 modell esetében, a kifutó modellhez képest jóval szélesebb körű alapfelszereltség mellett. Szériafelszereltség lesz a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic sebességváltó, a hajtás pedig modelltől függően vagy az első kerekeken, vagy a BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszeren keresztül történik.
A testvérmodell, az iX1 xDrive30 az első összkerék-meghajtásos, tisztán elektromos BMW lesz a prémium kompakt szegmensben, 413-438 km közötti hatótávval. A két benzines és a két dízel modellen kívül lesz még két plug-in hibrid modell és további két mild hibrid verzió. Érdekesség, hogy most először az összes új BMW X1 változat egy gyártósoron készül a BMW Group regensburgi gyárában.
A BMW iX1 a helyileg emissziómentes vezetési élményt hozza el egy világszerte növekvő járműszegmensbe, így az egy igen széles célközönség számára válik elérhetővé. A fenntarthatóság terén pedig az elődmodellhez képest elért javulás nemcsak a villamosításnak, hanem a gyártás és az ellátási lánc során is fokozottan felhasznált zöld energiának, valamint a nagyobb mennyiségű újrahasznosított nyersanyagoknak és természetes anyagoknak is köszönhető. A BMW még tavaly szeptemberben jelentette ki, hogy az autókban használt nyersanyagok esetében az újrahasznosított anyagok arányát az akkori 30%a-ról 50%-ra kívánja emelni, ennek a folyamatnak az egyik megvalósult példája az iX1 modell.
Forrás: BMW Group
Szerkesztette: Németh Natália