Elérte a fordulópontot az elektromos autók terjedése Magyarországon

A legtöbb sikeres új technológia - televíziók, mobiltelefonok, LED-izzók - elterjedése S alakú elfogadási görbét követ. Az eladások a korai alkalmazói fázisban lassan épülnek fel, majd ahogy a dolgok általánossá válnak, begyorsulnak. A teljesen elektromos meghajtású járművek esetében az 5 százalék tűnik a fordulópontnak, melyet éppen most ért el Magyarország.

26% fölé növelte európai piaci részesedését a Volkswagen csoport

2023 első felében jelentősen, 17,9%-kal nőtt az új személygépkocsik európai uniós nyilvántartásba vétele, elérve az 5,4 millió darabot. Magyarország azonban sajnos kimaradt a trendből, itthon továbbra is valamivel a tavalyi értékek alatt alakulnak az értékesítések.

Újabb mérföldkőhöz ért a Tesla

Márciusban csak Európában több mint 40.000 példányt adott el Model Y típusából a Tesla, ezzel a teljesítményével pedig mind Európában, mind pedig globálisan az első negyedév legkelendőbb modellje lett, megelőzve a Toyota vagy a Volkswagen népszerű modelljeit is.

A Stellantis is nyit a szintetikus üzemanyagok felé

A Stellantis számos belsőégésű motorján elkezdte tesztelni a szintetikus, megújuló energiával előállított e-üzemanyagokat. Ha a teszt sikeres lesz, a lépés segíthet a meglévő európai modellkínálat szén-dioxid-mentesítésében.

Megindultak az autóeladások Európában

Bár az előző évet meghatározó félvezetőalkatrész-hiány miatt meglehetősen alacsony volt a bázis, az idei január-február kiemelkedő eredményeket hozott több autómárkánál is. Az abszolút győztes az Alfa Romeo volt 127%-os növekedéssel, de a Tesla is több mint kétszerannyi autót adott el, mint 2022 elején.

Megszűnhetnek a Skoda kisebb modelljei az Euro 7-es norma miatt

A Skoda kénytelen lenne bezárni egy gyárat és több modell is megszűnne, ha az Európai Unió az Euro 7-es kibocsátási normát a jelenlegi formájában vezetné be - mondta a Skoda igazgatótanácsának egyik tagja. A régiós országok vezetői is aggódnak.

Megakadt a belsőégésű motorok kitiltásának folyamata

Németország és Olaszország azzal fenyegetőzik, hogy megakadályozza az új, belsőégésű motorral hajtott autókra vonatkozó európai uniós tilalom végleges elfogadását, mert nem kaptak javaslatot a szintetikus üzemanyagok használatára vonatkozóan. Az erről szóló uniós szavazást először pár nappal, majd határozatlan időre elhalasztották.

Széchenyi Terv Plusz