Nem teljesülnek a 2025-ös klímacélok az autóiparban

Az EU szabályozása szerint az unióban értékesített új autók elvárt flottaátlaga 2025-ben már csak 93,6 gramm CO2/km lesz, szemben a 2021-től érvényes 116 g/km-es határértékkel. A cél teljesítése érdekében a gyártók az elektromos modellek részarányát próbálják növelni, de a folyamat igencsak elakadt.  

Miből áll a lízingdíj?

Egy vagy több új autó beszerzésénél minden vállalkozásnak - és akár egyéni vállalkozónak - érdemes alaposan átgondolnia, hogy melyik konstrukció az ideális a cég pénzügyei szempontjából.

Autópiaci összefoglaló: visszacsúszott a Volkswagen, lendületben az MG

A Volkswagen piaci részesedése hosszú idő után először csökkent 25% alá, a német konszern a tavalyi évet még 25,9%-kal zárta, az idei első negyedévben viszont már csak az összes eladott személyautó 24,4%-a tartozott a VW-csoporthoz. Sok kis gyártó viszont jól zárta a negyedévet.

Európába költöznek a kínai autógyártók

Az olasz kormány tárgyalásokat folytat a hamarosan Magyarországon is megjelenő kínai Chery autógyártóval annak érdekében, hogy a Stellantis mellett egy másik nagy autóipari szereplőt is az országba csábítson. A kínai gyártók is nyitottak, mivel így kivédhetik az EU által bevezetni tervezett magasabb vámokat.

Elektromos Ford Transitokkal bővíti flottáját az amerikai posta

Az Egyesült Államok Postaszolgálata (USPS) az amerikai kontinens legnagyobb elektromos flottaberuházását és infrastruktúra-bővítését indította el, melynek keretében 2028-ig több mint 66 ezer elektromos jármű használatba állítását tervezik.

Autópiac 2023: még jó ideig nem kell bezárni a benzinkutakat

Szépen növekedett az európai autópiac 2023-ban, az eladások a nem tölthető hibrideknél emelkedtek a leginkább, melyek végső soron ugyanúgy benzinnel működnek, mint a sima benzinesek. A két kategória együttes növekedése közel 1 millió darab volt, azaz még mindig a benzinkutak állnak nyerésre az elektromos  töltőállomásokkal szemben.

Megszavazták az Euro 7 szabvány felvizezését, elmarad a szigorítás

Több mint féléves huzavona után az Európai Parlament végül elfogadta a gépjárművek típusjóváhagyására és piacfelügyeletére vonatkozó uniós szabályok módosított tervezetét, azaz az autógyártók nyomása miatt mégsem lépnek életbe a korábban tervezett szigorítások.

Széchenyi Terv Plusz