A Stellantis közölte, hogy az év végéig kilép az ACEA lobbicsoportból és saját éves rendezvényt fog tartani a mobilitási kérdések megvitatására.

A 14 autómárkával rendelkező autógyártó közölte, hogy egy "Freedom of Mobility" (A Mobilitás Szabadsága) nevű eseményt tervez megrendezni minden évben - az elsőt 2023 elején -, melynek célja, hogy meghatározzák, miként lehet tisztán, biztonságosan és megfizethető módon biztosítani a társadalom mobilitását a globális felmelegedés hatásainak fényében.

A rendezvény bejelentésére akkor került sor, amikor a 27 uniós ország szavazásra készül arról a javaslatról, amely 2035-től betiltaná az új belső égésű személygépkocsik értékesítését.

Forrás: Stellantis Media Website

Tavares a 16 legnagyobb európai személygépkocsi-, teherautó- és buszgyártót képviselő ACEA korábbi elnöke. A csoportba nem tartoznak bele az olyan újoncok, mint a Tesla és több ázsiai márka, köztük a Suzuki és a Subaru. A Stellantis lenne az első kulcsfontosságú autógyártó, amely kilép a brüsszeli székhelyű csoportból, amely az iparág érdekeit képviseli az Európai Unióban.

"Bár az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) tiszteletben tartja a Stellantis azon döntését, hogy az év végén visszavonja tagságát a szövetségben, sajnálattal vesszük a távozását." - áll a csoport közleményében. "Továbbra is elkötelezettek vagyunk amellett, hogy az EU-ban működő személygépkocsi-, teherautó-, furgon- és buszgyártók erős közös hangjaként lépjünk fel."

Forrás: Automotive News Europe

Szerkesztette: Németh Natália

Széchenyi Terv Plusz